Word jij Technicus Methode & Planning Onderhoud bij NMBS?

Als technicus Methode & Planning help je bij de planning en de organisatie van de onderhoudsprocessen van de tractiewerkplaats Oostende. Je kan ingezet worden als werkvoorbereider of als coördinator, waarbij je instaat voor :                                     

Werkvoorbereider :

  • De opstart van een nieuw planningsproces en nieuwe werkmethoden om de beschikbaarheid van de vloot te verbeteren.
  • De voorbereiding van de planning van het onderhoud in fragmenten, zodat de treinen steeds beschikbaar blijven voor de exploitatie.
  • Het plannen van inritten in de onderhoudswerkplaats in overleg met de tractie - en rijtuigverdelers rekening houdend met allerlei onvoorziene omstandigheden.
  • Het beheer van het onderhoud aan de vloot op lange en middellange termijn op de momenten dat de treinen stilstaan.
  • Het organiseren van het periodiek onderhoud van bepaalde onderdelen (Microplanning). Je zorgt ervoor dat de onderhoudsintervallen niet overschreden worden, rekening houdend met inritten volgens het transportplan.
  • Het vooraf reserveren van onderdelen noodzakelijk voor de uitvoering van het onderhoud en het proactief bijsturen van de geplande inritten bij stockbreuken.
  • De rapportering naar het management van de werkplaats.
  • Verbetervoorstellen m.b.t. onderhoudswerkinstructies, werkmethoden en nieuwe technologieën die de fiabiliteit en beschikbaarheid van de vloot verhogen.

 

Coördinator :

  •  Het inplannen van de onderhoudstechniekers met het oog op een maximale efficiëntie en een minimum aan dode tijden.
  •  De ‘synchromeetings’ met de teamleaders, de rangeerdienst en de centrale planning.
  •  De optimalisatie van rangeerbewegingen in sporenbundel en werkplaats.
  •  De beslissing om werken onmiddellijk uit te voeren bij inrit van de trein, of om dit later in te plannen.
  •  Overleg met de tractie- en rijtuigverdelers i.v.m. inritten, uitritten en samenstelling van treinen.
  •  De aansturing van de planning die de administratieve taken uitvoert.
  •  Supervisie dat alle noodzakelijke werken afgewerkt zijn bij vrijgave van de trein.

 

Belangrijk : je bent verplicht om 5 jaar als eerste technicus-elektromecanicien in de werkplaats van Oostende te werken, tenzij je promoveert in een hogere hiërarchische rang.

Jobnews 3065 H-HR 2018

De kandidaten moeten in het bezit zijn van:

  • een bachelor diploma behaald in het studiegebied ‘Industriële wetenschappen en technologie’ in de opleiding ‘Mechanica’, ‘Elektromechanica’, ‘Elektriciteit’, ‘Elektrotechniek’, ‘Elektronica’;
  • of een gelijkwaardig geacht diploma of bewijsstuk (attest van slagen) afgeleverd door het technisch hoger onderwijs van het korte type voor sociale promotie.
  • Je hebt een goede theoretische en praktische kennis van elektromechanica
  • Je hebt een grote zin voor verantwoordelijkheid en veiligheid
  • Je bent een teamspeler, maar tegelijk kan je ook zelfstandig werken
  • Je kan snel en adequaat reageren en denkt oplossingsgericht
  • Je bent leergierig
  • Je werkt in eeen ploegensysteem (overdag, ‘s nachts en weekends)
  • Goede kennis (mondeling en schriftelijk) van het Nederlands
  • Belg of nationaliteit van EU lidstaat
  • Statutaire betrekking
  • Degelijke, betaalde opleiding
  • Doorgroeimogelijkheden
  • Jaarpremie, vakantiegeld, productiviteitspremies, vergoeding voor nacht- en weekendwerk
  • Aantrekkelijk salaris: (opgedane professionele ervaring deels of volledig verrekend in je wedde)
  • Treinabonnement in Benelux
  • Voordelen het hele gezin: gratis of goedkoop met de trein reizen, voordelige vakantiekampen, terugbetaling speelplein, geboortegift, ziekte- en hospitalisatieverzekering, gezinsvriendelijke verlofmogelijkheden
  • Maaltijdcheques
  1. Stel je online kandidaat met motivatiebrief en CV.
  2. CV Screening.
  3. Mondelinge proef: interview waarin naar je motivatie, gedrags- en technische competenties en interesses en talenten gepeild wordt.
  4. Medisch onderzoek.
  5. Documenten: uittreksel strafregister, uittreksel geboorteakte.
  6. Klaar voor je eerste werkdag!

De tractiewerkplaats van Oostende staat in voor het onderhoud, de herstellingen, het schouwen en de schoonmaak van elektrische locomotieven, elektrische motorstellen en rijtuigen. Beschikbaarheid en betrouwbaarheid van het rollend materieel behoren tot de prioriteiten waaronder ook kwaliteit en veiligheid primeren. 

TW Oostende omvat volgende entiteiten : een tractiewerk-plaats en een  technisch onderhoudspost in Oostende met een afdeling in Brugge alsook een depannagepost in Oostende en in Brugge.

TW Oostende telt ongeveer 310 medewerkers. 

NMBS is de belangrijkste spoorweguitbater in België. Ze doet reizigerstreinen rijden, onderhoudt en vernieuwt treinmaterieel en is verantwoordelijk voor de stationsinfrastructuur.

Meer info

Vragen?

Geert Boydens
Over de inhoud van de job

Geert Boydens

0478886869
geert.boydens@b-rail.be
Liesbeth Carton
Over de selectieprocedure

Liesbeth Carton

02/525.39.89
liesbeth.carton@hr-rail.be

Bereid je goed voor

Download de vacature (416 kB)